Orez cu shiitake picante

Ce este mai frumos câteodată în viață decât să scapi borcanul cu condimente în oala cu mâncare? Acele nădufuri, acele senzații extreme, de la rece la cald, de la agonie la extaz, de la rău la bun, de la lacrimi la râs, mmm… haideți să testăm astăzi puterea fulgilor de chili într-o combinație exotică, dar simplă.

Orez cu shiitake picanteVă povesteam cu ceva timp în urmă despre ciupercile shiitake achiziționate de la d-nul Daniel Molnar (www.ciupercishiitake.ro). Ei bine, am profitat de ele cum am știut mai bine, iar rețeta ce va urma este una din poftele ce-am poftit.

Orez cu shiitake picanteDintr-o mână generoasă de orez integral fiert timp de 20-30 minute, amestecat la final cu puțină sare și turmeric, am făcut un pat regal pentru fermecătoarele shiitake, pe care le-am tras la tigaie, nu mai mult de 10 minute, în ulei de măsline, sos de soia, fulgi de chili, usturoi și un vârf de cuțit de sare roz de Himalaya. Nici nu vă închipuiți ce arome s-au ridicat din tigaia magică… Aromele? Dar gustul?! Ciupercile shiitake sunt divine, iar nota asiatică este potențată de sosul de soia și fulgii de chili, iar usturoiul, pe care eu întotdeauna îl adaug la sfârșit pentru a-și păstra aroma și gustul intense, ne aduce cu picioarele pe meleaguri românești.

Orezul cu shiitake picante este o frumoasă călătorie peste continente, care ne recompensează sănătatea cum nici nu ne putem închipui.

Orez cu shiitake picanteOrezul integral este din punct de vedere nutritiv mult mai bogat decât orezul alb. Este o sursă excelentă de carbohidrați, fibrele insolubile sunt considerate de specialiști a fi vitale pentru protecția corpului împotriva dezvoltării cancerului, conține o mulțime de minerale: magneziu, fier, cupru, fosfor, potasiu, zinc, seleniu, calciu și de vitamine: tiamină, riboflavină, niacină, vitamina B6, acid folic.

La cele de mai sus subscrie și turmericul, condimentul care colorează în galben-portocaliu mâncarea și care are o aromă deosebită, o împletitură de ghimbir, portocală și muștar, fiind și foarte benefic sănătății noastre. Turmericul, extras din rădăcina plantei Curcuma Longa originară din India, este folosit în medicina chineză și indiană ca antiinflamator în bolile de intestin și pentru articulații. Numeroase studii arată că folosirea turmericului în dietă poate preveni diverse tipuri de cancer și că protejează împotriva apariției bolii Alzheimer.

Fulgi de chiliFulgii de chili, pe lângă abundența de vitamine și minerale, conțin capsaicină, o componentă cu rol anticancerigen, antibacterian, analgezic și antidiabetic.

Cu o listă întreagă de beneficii și cu un timp maxim de preparare de 30 minute, n-ar fi bine să ne condimentăm viața sănătos?

Adesea ne rezumăm viața la felurite constante care tind să ne acapareze într-un cerc vicios. Alegerea de a păși în afara cercului este doar a noastră și putem începe prin a testa lucruri mărunte, cum ar fi mâncarea condimentată altfel decât cu sare și piper.

Enjoy the life!